Názov cvičenia určite nebude pre väčšinu žien ničím novým. Jedná sa o sériu cvikov, ktoré okrem iných účinkov môžu pomôcť aj pri odstraňovaní mužskej a ženskej neplodnosti. Vďaka tejto metóde sa už veľa párov dočkalo vytúženého otehotnenia.

Kúpte si DVD cvičenie Ľudmily Mojžišovej, nech viete, ako správne cviky vykonávať. Ďalej odporúčame užívať aj ADIEL čaj Ľudmily Mojžišovej na plodnosť a počatie pre zvýšenie šance na otehotnenie.


Ľudmila Mojžíšová sa narodila v roku 1932 a prakticky celý svoj život zasvätila práci v oblasti liečby a prevencie porúch pohybového ústrojenstva. Pôvodným povolaním bola zdravotná sestra, pôsobila však ako rehabilitačná asistentka a fyzioterapeutka. V roku 1985 prvýkrát zverejnila sústavu cvikov odporúčanú pre uvoľnenie a posilnenie svalov. Jej séria špeciálnych cvikov sa postupom času veľmi rozšírila a dnes sa už celkom bežne používa pri odstraňovaní celej rady problémov.


Kedy cvičenie Ludmily Mojžišovej pomáha?

Cvičenie je možné s úspechom použiť pri:

  • Artróze bedrových kĺbov
  • Skoliózy u detí
  • Bolestiach chrbta
  • Bolesti vonkajších pohlavných orgánov
  • Bolesti pri pohlavnom styku
  • Neprítomnosť menštruačného krvácania u mladých dievčat
  • Nepravidelnej alebo bolestivej menštruácii
  • Opakovaných potratoch
  • Nemožnosti otehotnenia

Vykonávanie cvikov

Cviky nie sú fyzicky nijako namáhavé ani ťažko uskutočniteľné. Dôležité však je vykonávať jednotlivé úkony presne a pravidelne. Len tak môže dôjsť k uvoľneniu, pretiahnutiu a posilneniu svalových skupín. Cviky vykonávame pomaly, plynulým zapájaním jednotlivých svalov. Nesmie byť pri nich vyvolaná bolesť, len pocit ťahu a napnutie svalov. Ak si chcete byť istí správnym prevedením, môžete cvičenia vyskúšať pod vedením školeného fyzioterapeuta.

Uvedená zostava zahŕňa cviky z najznámejšej zostavy pani Mojžišovej – cvičenia umožňujúce otehotnenie. Táto zostava je komplexnejšia a lepšie zahŕňa precvičenie celého tela. Cviky je vždy lepšie sa naučiť pod vedením fyzioterapeuta alebo pomocou inštruktážneho DVD Ľudmily Mojžišovej, ktorý nájdete aj v našom e-shope.

1. V sede na stoličke. Vytiahnuť hlavu hore, ramená stiahnuť dozadu a dole. Uvoľnene urobíme maximálny predklon. hlavy a vzpriamiť (Uvoľnenie a pretiahnutie krčnej chrbtice a šijového svalstva).

2. V sede na stoličke. Vytiahnuť hlavu hore, ramená stiahnuť dozadu a dole. Čo najväčší úklon hlavy vpravo a vľavo. (Uvoľnenie a pretiahnutie krčnej chrbtice a šijového svalstva).

3. V sede na stoličke. Vytiahnuť hlavu hore, ramená stiahnuť dozadu a dole. Predklonom hlavy otáčať vpravo a vľavo. (Uvoľnenie a pretiahnutie krčnej chrbtice a šijového svalstva).

4. V sede na stoličke. Krúženie ramenami dopredu a dozadu. (Uvoľnenie ramenného kĺbu).

5. V sede do kríža. Zo vzpaženia skrčiť upažmo dole, zatlačiť lopatky dozadu a dole. Zatlačíme do lakťov. Ruky v úrovni ramien, lakte tlačíme vzad. Pri vzpažení nádych, pri ohýbaní dole upažmo výdych. (Posilnenie ramenného pletenca).

6. V sede na stoličke, pokrčiť vzpažmo, predlaktia dovnútra, ruky spojené dlaňami. Ťaháme dlaňami od seba a napíname prsné svaly. Poloha paží určuje napätie v rôznych miestach rebier. (Posilnenie prsných svalov).

7. Vzpor kľačmo, ruky opreté o stoličku vo výške asi 30 cm. Zvoľna „vyhrbiť“ bedrovú chrbticu a opäť zvoľna prehnúť naspäť. Pri tomto cviku dbáme, aby sme precvičovali prevažne dolnú oblasť chrbtice. (Uvoľnenie bedier).

8. Vzpor kľačmo, ruky opreté o stoličku (ako obr.7). Otáčať trup a striedavo upažovat pravú, ľavú ruku. (Rotačné pretiahnutie bedrovej chrbtice).

9. Vzpor kľačmo, ruky opreté o stoličku. Úklony na stranu v oblasti bedrovej chrbtice, pohyb nôh proti hlave. (Uvoľnenie a pretiahnutie v oblasti bedrovej chrbtice).

10. Vzpor kľačmo. Zvoľna vyhrbiť bedrovú chrbticu, zvoľna prehnúť. Dôležitý je tiež pohyb hlavou: pri prehnutí ide hlava smerom hore. (Uvoľnenie a pretiahnutie v oblasti hrudnej a hornej časti bedrovej chrbtice).

11. Vzpor kľačmo. Otáčať trup a striedavo upažovať pravú a ľavú ruku. (Pretiahnutie do otočenia v oblasti dolnej časti hrudnej a hornej časti bedrovej chrbtice).

12. Vzpor kľačmo. Úklony (na stranu), pohyb nôh proti hlave. (Vytiahnutie do otočenia v oblasti dolnej časti hrudnej a hornej časti bedrovej chrbtice).

13. Podpor kľačmo na predlaktí. Striedavé vyhrbenie a prehnutie hornej časti hrudnej chrbtice. Pohyb hlavy je tiež dôležitý, pozrite sa na obr. 10. (Uvoľnenie a pretiahnutie v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice).

14. Podpor kľačmo na predlaktí. Otáčať trup a striedavo upažovať pravú a ľavú ruku. (Natiahnutie a otočenie v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice).

15. Podpor kľačmo na predlaktí. Úklony (na stranu) v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice, pohyb nôh proti hlave. (Natiahnutie v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice).

16. Ľah na chrbte skrčmo prednožmo, rukami pridržujeme kolená. Pritiahnuť kolená k hrudníku, hlavu a hrudník nedvíhať. Potom stiahnuť zadok a tlačiť kolená do dlaní. (Uvoľnenie bedier a krížovej chrbtice).

17. Ľah na chrbte. Vzpažiť, vyťahujeme trup do diaľky (paže a nohy opačným smerom) tak, že sa snažíme vyrovnať všetky zakrivenia chrbtice. (Uvoľnenie oblasti celej chrbtice).

18. Ľah na chrbte. Striedavo kladieme kolená v osi bedier vpravo a vľavo. (Uvoľnenie v oblasti krížov).

19. Ľah na ľavom boku, unožovať pravú nohu. Striedať ľah na pravom a ľavom boku. (Uvoľnenie väzov medzi pravou a ľavou krížovou kosťou).

20. Ľah na bruchu, ľavú dolnú končatinu pokrčiť, panvu pritlačiť k podložke. Ľavé koleno pritiahnuť čo najviac nahor, prípadne pritiahnuť rukou. Striedame ohýbanie únožmo ľavú a pravú nohu. (Uvoľnenie v oblasti krížov, pretiahnutie svalov pozdĺž chrbtice, pretiahnutie stehenných svalov).

21. Vzpor kľačmo. Zanožiť ľavú nohu, pritiahnuť do diaľky a vydržať asi 6 sekúnd. Hlavu nezdvíhame, je v polohe predĺženia trupu. (Posilnenie v oblasti bedrovej chrbtice a sedacích svalov).

22. Ľah na chrbte. Prednožiť, nohami kmitajú hore a dole v rozsahu asi 15 stupňov po dobu asi 10 sekúnd. V druhej fáze nasleduje ľah skrčmo, dvakrát hlboký nádych a výdych. (Posilnenie brušných svalov).

Naučte sa cvičiť správne a tým aj efektívnejšie pomocou DVD Ľudmily Mojžišovej v našom e-shope.

Prevzaté z časopisu „Pohyb je život“ vydávaného Českou asociáciou Šport pre všetkých.
PaedDr. Mária Zelená podľa publikácie Ľudmily Mojžišovej, kresby: Eva Fantová


Skúšali ste uvedenú metódu? Poznáte niekoho, komu pomáha pri ťažkostiach alebo kto ju využil v snahe otehotnieť? Napíšte nám svoje skúsenosti.