Výnimočná Letná zľava -20% na objednávky nad 52 eur. Zľavový kód: LETO. Neplatí pre Nosifol.

ČO SI ZISTIŤ PRED TÝM, AKO OTEHOTNÍTE?

Plánujete dieťatko? Prejdite si nasledujúci kontrolný zoznam, ktorým by ste sa mali riadiť:

Domov:

  • Pohovorte si o všetkom s partnerom, uistite sa, že vy a váš partner ste rovnako naladeníistku
  • Odstráňte z domu všetky chemikálie, ktoré majú značný vplyv na plodnosť
  • Skontrolujte svoju poistku, zvážte prípadné pripoistenie
  • Naplánujte si rozpočet na dieťa

Tehotenstvo je zložitý proces a môže nastať len za týchto podmienok..

  • Kvalitné zrelé vajíčko
  • Spermie v dostatočnom množstve a kvalite, vajcovodmi sa dostanú k vajíčku
  • Spermia musí oplodniť vajíčko
  • Oplodnené vajíčko sa musí ukotviť v maternici a začne rásť

Preto pred plánovaným tehotenstvom odporúčame zdravo jesť a stravu doplniť vitamínmi, špeciálne vyvinutými tak, aby pôsobili na kvalitu vajíčka ženy, a vitamíny pre mužov pre kvalitný spermiogram. Odporúčame užívať tieto vitamíny minimálne 3 mesiace pred plánovaným tehotenstvom.

Ďalej odporúčame cvičenie podľa Metódy Ľudmily Mojžíšovej, cviky, ktoré prirodzenou cestou ovplyvnia pravdepodobnosť počatia. 

Ďalšie rady:

Zvýšte prísun kyseliny listovej (obsiahnutá vo vitamínoch pre ženy pred plánovaným tehotenstvom).

Tú užívajte po celý čas pokusov o otehotnenie a pokračujte ešte 3 mesiace, počas prvého trimestra.

Jedzte dostatok ovocia a zeleniny

Dopĺňajte vápnik

Uvádza sa, že denná dávka vápnika by mala činiť 800 – 1000 mg denne, u dojčiacich žien ešte asi o 500 mg viac. Nedostatočný príjem vápnika môže viesť k osteoporóze. Najdôležitejší zdroj vápnika predstavuje listová zelenina, orechy, ovsené vločky.

Pitný režim

Dodržiavajte pitný režim. V tehotenstve sa zvyšujú nároky na príjem tekutín, nezanedbávajte teda pitný režim ani v prípravnej fáze.

Vyhýbajte sa zápche

Urobte všetko pre to, aby ste netrpela zápchou. Zápcha by sa vám totiž v tehotenstve ešte zhoršila. Jednoznačne pravidelnej stolici prispieva pitný režim, konzumácia dužinatého ovocia, min. 4 kusov zeleniny denne a celozrnného pečiva.

Športujte

Pohyblivé telo s vysokým podielom svalovej hmoty znáša tehotenstvo lepšie a rýchlejšie sa vracia k pôvodným proporciám. Niektoré športy (plávanie, rotoped, spinning, pilates) môžete naďalej provozovať aj prvé dva trimestre a tým obmedziť vznik tukových vankúšikov a zápchy. Organizmus ale musí byť na pohyb navyknutý už pred otehotnením. Cvičte podľa metódy L. Mojžíšovej. Rozhýbete pohlavne dôležité orgány, dôjde k ich prekrveniu, oživeniu, mobilizujete si správne držanie tela a tým aj správnu polohu maternice.

Fajčenie

Fajčenie môže negatívne ovplyvniť plodnosť a spermie. Fajčenie v tehotenstve môže viesť k potratu, narodeniu mŕtveho plodu alebo predčasnému pôrodu.

Zvládanie stresu

Snažte sa nájsť spôsob, ako znížiť stres vo vašom živote. Možno skúste jogu, plávanie, kúpte si niečo pekné, urovnajte rodinné vzťahy a myslite pozitívne. Veľa sa smejte, smiech má vplyv na šťastný duševný stav. Pokúste sa vytvoriť prostredie pre zábavný sex, z milovania sa nesmie stať povinnosť za účelom otehotnenia.

Nemyslite stále na to, prečo sa vám nedarí otehotnieť. Skúste autosugesciu, kde si stále budete opakovať, že nie je žiaden problém s otehotnením.

Hmotnosť

Je dôležité nemať veľkú nadváhu. Zdravá hmotnosť je dôležitým krokom v čase počatia. Veľká nadváha znižuje plodnosť. Pozrite sa na vyváženú stravu s množstvom obilia, ovocia, zeleniny a malé množstvo organického mäsa a rýb, možno vyhľadajte radu odborníka.

Konzumácia alkoholu

Neodporúča sa pitie alkoholu pred ani počas tehotenstva. Konzumácia alkoholu môže zvýšiť riziko potratu a abnormality plodu. Alkohol môže mať taktiež vplyv na kvalitu zdravých spermií, takže aj pre muža je vhodné alkohol obmedziť.

Lieky

Poraďte sa s vašim praktickým lekárom alebo špecialistom, či prípadné lieky, ktoré užívate, nemajú negatívny vplyv na plodnosť. Je tiež dôležité, či voľne predajné lieky, ktoré užívate vy a váš partner, nemôžu mať vplyv na plodnosť a počet spermií.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie